Plan Pracy Grupa 1c

 

TEMATYKA  – LUTY

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Wspaniałe zabawy na śniegu.
  3. Tajemnice kosmosu.
  4. W dziecięcym laboratorium.

Treści programowe:

W pierwszym tygodniu dzieci:

− będą oglądać książeczki i baśnie

− będą głosować na ulubioną baśń

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 3

− będą utrwalać stosowanie liczebników porządkowych

− utrwalą pojęcie para

− dowiedzą się, jak powstaje książka

− dowiedzą się, dlaczego nie powinno się kłamać

 

W drugim tygodniu dzieci:

będą rozwijać umiejętność segregowania

− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu

− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą

− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe

− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu

 

W trzecim tygodniu dzieci:

będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− obejrzą albumy i książki związane z kosmosem

− dowiedzą się, jakie planety są w Układzie Słonecznym

− stworzą ufoludki z plasteliny

− wypowiedzą się na temat pojazdów kosmicznych

− będą układać sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej

− dowiedzą się, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować

 

W czwartym tygodniu dzieci:

− będą doskonalić znajomość kolorów

− będą odwzorowywać proste kształty

− dowiedzą się, jakie przedmioty przyciąga magnes

 

 

TEMATYKA:  WRZESIEŃ

  1. i 2. Pierwszy raz w przedszkolu.
  2. i 4. Jesień w sadzie i w ogrodzie.

 

Treści programowe

 

To ja

– Podawanie informacji o sobie:

* podawanie imienia, nazwiska.

– Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

* zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

* zakładanie ubrań, butów,

* korzystanie z toalety.

 

Nasza grupa

– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

* poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

* przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

* podejmowanie prób wspólnych  zabaw.

 

Poznajemy przyrodę

– Jesień

* rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą  wzroku, dotyku, smaku, zapachu,

* rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie