Plan Pracy Grupa II

TEMATYKA ZAJĘĆ MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

I – IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw
  • spożywanie owoców i warzyw; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii

II – IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT

  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu

III – CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY

  • poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, Internetu
  • przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi)
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii

IV – IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej
  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie (gniecenie papieru)
  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał
  • słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela
  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań
  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mała

 

TEMATYKA ZAJĘĆ: MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

I – TO JESTEM JA

  • Poznawanie imion dzieci z grupy
  • Uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • Odpowiadanie na zadane pytania
  • Nazywanie przedmiotów i ich kolorów
  • Słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela
  • Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych

II – MOJA GRUPA

  • Uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • Rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków
  • Skupianie uwagi, krótkich treściach przekazywanych przez nauczyciela
  • Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
  • Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość
  • Rysowanie kredkami
  • Słuchanie piosenek

III – MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  • Poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach
  • Poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu
  • Rozpoznawanie wybranych znaków drogowych
  • Określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół , do przodu, do tyłu, w bok
  • Malowanie palcami

VI – IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody
  • uczestniczenie w zabawach twórczych