TEMATYKA – LUTY
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Wspaniałe zabawy na śniegu.
- Tajemnice kosmosu.
- W dziecięcym laboratorium.
Treści programowe:
W pierwszym tygodniu dzieci:
− będą oglądać książeczki i baśnie
− będą głosować na ulubioną baśń
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 3
− będą utrwalać stosowanie liczebników porządkowych
− utrwalą pojęcie para
− dowiedzą się, jak powstaje książka
− dowiedzą się, dlaczego nie powinno się kłamać
W drugim tygodniu dzieci:
− będą rozwijać umiejętność segregowania
− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu
− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą
− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe
− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
W trzecim tygodniu dzieci:
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− obejrzą albumy i książki związane z kosmosem
− dowiedzą się, jakie planety są w Układzie Słonecznym
− stworzą ufoludki z plasteliny
− wypowiedzą się na temat pojazdów kosmicznych
− będą układać sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej
− dowiedzą się, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować
W czwartym tygodniu dzieci:
− będą doskonalić znajomość kolorów
− będą odwzorowywać proste kształty
− dowiedzą się, jakie przedmioty przyciąga magnes
TEMATYKA: WRZESIEŃ
- i 2. Pierwszy raz w przedszkolu.
- i 4. Jesień w sadzie i w ogrodzie.
Treści programowe
To ja
– Podawanie informacji o sobie:
* podawanie imienia, nazwiska.
– Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
* zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
* zakładanie ubrań, butów,
* korzystanie z toalety.
Nasza grupa
– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
* poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
* przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
* podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznajemy przyrodę
– Jesień
* rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
* rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie