Plan Pracy Grupa 4a

Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej

Miesiąc: Wrzesień

 

  1. W przedszkolu
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń, znajdujących się na placu przedszkolnym.

 

  1. Oto ja
  • rozwijanie mowy,
  • wykonywanie poleceń według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie pojęcia głoska,
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • przedstawienie emocji w zabawach dramowych,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie spostrzegawczości.

 

  1. Moja droga do przedszkola
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
  • rozwijanie pamięci,
  • zapoznanie z figurą geometryczną- kołem,
  • układanie rytmów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • współdziałanie w grupie,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.

 

  1. Jesień w parku, w lesie
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
  • zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie aktywności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,
  • rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • poszerzanie wiedzy na temat jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie myślenia logicznego.