Plan Pracy Grupy 1a

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC MARZEC

 

Tematy:

  1. Zwierzęta sprzed milionów lat.
  2. Pogoda marcowa.
  3. Wiosno, ach to Ty!

Cele:

  1. Oglądanie obrazków przedstawiających dinozaury;
  2. Poznanie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”;
  3. Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych gatunków ptaków przylatujących do Polski na wiosnę:
  4. Poznanie zwyczajów i potraw wielkanocnych;
  5. Korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  6. Rozwijanie sprawności całego ciała;
  7. Nabywanie sprawności manualnej;
  8. Nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  9. Uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  10. Budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
  11. Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  12. Powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  13. Nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  14. Liczenie palców, przedmiotów itp.;
  15. Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  16. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
  17. Odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  18. Poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
  19. Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  20. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC LUTY

 

Tematy:

  1. Bajki, baśnie, bajeczki.
  2. Wspaniałe zabawy na śniegu.
  3. Tajemnice kosmosu.
  4. W dziecięcym laboratorium.

Cele:

  1. Poznanie bohatera bajki Pinokio.
  2. Utrwalanie stosowania liczebników porządkowych.
  3. Utrwalanie pojęcia para.
  4. Poznanie sposobu powstawania książki.
  5. Rozwijanie umiejętności segregowania.
  6. Obejrzenie reprodukcji malarskich obrazów związanych z zimą.
  7. Poznanie sportów zimowych oraz zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
  8. Zapoznanie z nazwami planet w Układzie Słonecznym.
  9. Poznanie, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować.
  10. Wykonanie eksperymentów wspólnie z N.
  11. Odwzorowywanie prostych kształtów.
  12. Określenie, jakie przedmioty przyciąga magnes.
  13. Rozwijanie percepcji słuchowej.
  14. Utrwalanie nazw kolorów.
  15. Doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów.
  16. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
  17. Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonanie prac plastycznych.
  18. Aktywny udział w zabawach integrujących grupę.

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

na miesiąc WRZESIEŃ

 

Tematy:

  1. W przedszkolu.
  2. Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

Cele ogólne:

  1. Zachęcanie do wypowiadania się na swój temat, rozwijanie mowy.
  2. Poznawanie zasad panujących w przedszkolu.
  3. Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
  4. Integracja dzieci.
  5. Ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie poczucia rytmu.
  6. Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  7. Rozwijanie narządów artykulacyjnych.
  8. Rozwijanie sprawności manualnej.
  9. Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
  10. Poznanie oznak jesieni.
  11. Zachęcanie do obserwacji przyrody.
  12. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
  13. Rozwijanie umiejętności wokalnych.