Plan Pracy Grupy Ia

   PAŹDZIERNIK

Tematyka zajęć:

  1. Idzie jesień przez ogród i sad

2. Idzie jesień do zwierząt

3. Co z czego otrzymujemy

4.  Idzie jesień z deszczem

 

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw
  • spożywanie owoców i warzyw; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii

——————————————————————————————————–

  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu

——————————————————————————————————–

  • poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, Internetu
  • przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi)
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii

——————————————————————————————————–

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej
  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie (gniecenie papieru)
  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał
  • słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela

 

 

W R Z E S I E Ń

 

Tematy kompleksowe:

1.To jestem ja

2.Moja grupa

3.Moja droga do przedszkola

4.Idzie jesień…przez las ,park

 

Treści programowe:

  •  podawanie swojego imienia, nazwiska
  •  określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek
  • wskazywanie części ciała i nazywanie ich
  • ściąganie i zakładanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
  •  poznawanie imion  dzieci z grupy
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
  • uważne słuchanie maszerowanie w rytmie muzyki  powtarzanie krótkich rymowanek
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela
  • uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie  jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą, uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
  • przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • poznawanie zasad właściwego zachowania się w czasie korzystania ze środków transportu