Plan Pracy Grupy III

Wrzesień

 

 

1. To jestem ja

  •   przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu,
  •   podawanie cech fizycznych swojego ciała: płeć, wiek, kolor oczu, włosów,
  • uczestniczenie w swobodnych zabawach ruchowych
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach
  • nauka krótkich piosenek

 

2. Moja grupa

  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu.
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji
  • wypełnianie obowiązków związanych z pełnieniem roli dyżurnego
  • .uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych, z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

 

3. Moja droga do przedszkola

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej)
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o kształtach znanych figur geometrycznych
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

 

4. Idzie jesień przez las,park

  • uczestniczenie w wycieczkach pozwalających w sposób bezpośredni zapoznać się z wybranymi środowiskami przyrodniczymi (park), ze zwierzętami i roślinami tam żyjącymi
  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.
  • odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
  • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, mimiką, gestem, ruchem