PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
MIESIĄC : MARZEC
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- W DZIECIĘCYM LABOLATORIUM
- MARCOWA POGODA
- WIOSNO, ACH TO TY!
- WIELKANOC
CELE OGÓLNE:
– rozwijanie mowy,
– zdobywanie informacji na temat pracy naukowca,
– rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji,
– poszerzenie wiedzy na temat eksperymentów,
– poznawanie właściwości magnesu,
– zapoznanie z symbolami pogodowymi,
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
– zapoznanie z powiedzeniem „ubrać się na cebulkę”,
– utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
– poszerzenie wiedzy o tradycjach wielkanocnych,
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała,
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
– budzenie zainteresowania muzyką klasyczną,
– rozwijanie umiejętności interpretacji ruchowej do piosenki,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości i wiary we własne siły,
– rozwijanie umiejętności postępowania według instrukcji,
– dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem,
– segregowanie przedmiotów według rodzaju,
– rozwijanie umiejętności stosowania określeń: mniej – więcej.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
MIESIĄC: WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
- W PRZEDSZKOLU
- OTO JA
- MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
- JESIEŃ W PARKU, W LESIE
Cele główne:
– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu,
– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– wzbogacanie mowy i umiejętności koncentracji uwagi,
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
– poszerzanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki,
– kształtowanie prawidłowej postawy,
– zwiększanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie umiejętności manualnych,
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
– poznanie nazw części ciała,
– usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
– dbanie o porządek na stanowisku pracy,
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
– rozwijanie umiejętności układania rytmów,
– nawiązywanie relacji rówieśniczych,
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy,
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
– pobudzanie zainteresowań sztuką.