Plan Pracy Grupy 2b

                    PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

                                             MIESIĄC : MARZEC

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. W DZIECIĘCYM LABOLATORIUM
  2. MARCOWA POGODA
  3. WIOSNO, ACH TO TY!
  4. WIELKANOC

CELE OGÓLNE:

– rozwijanie mowy,

– zdobywanie informacji na temat pracy naukowca,

– rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji,

– poszerzenie wiedzy na temat eksperymentów,

– poznawanie właściwości magnesu,

– zapoznanie z symbolami pogodowymi,

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

– zapoznanie z powiedzeniem „ubrać się na cebulkę”,

– utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,

– poszerzenie wiedzy o tradycjach wielkanocnych,

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała,

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,

– budzenie zainteresowania muzyką klasyczną,

– rozwijanie umiejętności interpretacji ruchowej do piosenki,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości i wiary we własne siły,

– rozwijanie umiejętności postępowania według instrukcji,

– dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem,

– segregowanie przedmiotów według rodzaju,

– rozwijanie umiejętności stosowania określeń: mniej – więcej.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

MIESIĄC: WRZESIEŃ

 

Tematy kompleksowe:

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. OTO JA
  3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
  4. JESIEŃ W PARKU, W LESIE

 

Cele główne:

– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu,

– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– wzbogacanie mowy i umiejętności koncentracji uwagi,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– poszerzanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki,

– kształtowanie prawidłowej postawy,

– zwiększanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie umiejętności manualnych,

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,

– poznanie nazw części ciała,

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,

– rozwijanie umiejętności układania rytmów,

– nawiązywanie relacji rówieśniczych,

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,

– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy,

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

– pobudzanie zainteresowań sztuką.