Plan Pracy Grupy V

PAŹDZIERNIK

1. Smaki i zapachy Ziemi.

2. Moja bezpieczna ziemia.

3. Jesienne dywany.

4. Domo-nasz mały świat.

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Dziecko:

  • Rozpoznaje owoce krajowe i egzotyczne. Poznaje pojęcie sad.
  • Wyróżnia części jadalne warzyw. Poznaje pojęcie ogród.
  • Poznaje podstawowe sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw i owoców.
  • Zakłada hodowlę roślin.
  • Rozumie znaczenie spożywania warzyw i owoców dla zdrowia.
  • Klasyfikuje elementy ze względu na przeznaczenie.
  • Tworzy zbiory o podanej liczebności.
  • Poznaje najważniejsze zasady ruchu drogowego.
  • Odczytuje znaczenie prostych znaków graficznych.
  • Poznaje zasady zachowania podczas wycieczek i podróżowania środkami transportu.
  • Uczy się rozpoznawać i określać kierunki od osi ciała.
  • Wie, komu można ujawniać poufne informacje o sobie.
  • Poznaje nazwy figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
  • Klasyfikuje obiekty ze względu na jedną cechę.
  • Wyróżnia i nazywa części drzewa, rozpoznaje wybrane gatunki drzew.
  • Poznaje wybrane gatunki grzybów jadalnych i trujących.
  • Grupuje obiekty w szeregi i dostrzega regularności rytmiczne.
  • Uczy się dbać o środowisko przyrodnicze.
  • Dostrzega zmiany w zachowaniu zwierząt i krajobrazie charakterystyczne dla jesieni.
  • Poznaje przykłady architektury miejskiej i wiejskie, zabytkowej i współczesnej.
  • Określa charakter i nastrój muzyki.
  • Dostrzega regularność dnia i nocy.
  • Uczy się prawidłowego segregowania odpadów i zna cel tych działań.
  • Poznaje warunki niezbędne do życia roślin i zasady pielęgnacji upraw.
  • Bada właściwości ziemi, piasku i żwiru.

 

WRZESIEŃ

 

  1. Powiedz, jak masz na imię.
  2. Jeden, dwa, trzy-ja, ty, my.
  3.  Ziemia bliska i daleka.
  4.  Poszukiwacze skarbów.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Dziecko:

  • Poznaje nowe otoczenie oraz dzieci, rozpoznaje swój znaczek.
  • Przelicza liczebnikami głównymi stosowanie do możliwości (przynajmniej w zakresie 1.-4 ) ; rozumie znaczenie ostatniego liczebnika w szeregu.
  • Współuczestniczy w opracowaniu Kodeksu Zachowania – odczytuje umowne symbole graficzne.
  • Reaguje na sytuację zagrażające bezpieczeństwu własnemu i innym (niebezpieczne zabawy, agresywne zachowania, uszkodzone zabawki).
  • Stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, wysoko, nisko, za, obok.
  • Nabiera samodzielności w zakresie samoobsługi (korzystanie z toalety, czynności higieniczne, samodzielność podczas ubierania się, spożywania posiłków).
  • Kształci umiejętności autoprezentacji, potrafi powiedzieć, co lubi i potrafi robić najlepiej, uczy się otwartego komunikowania o sobie (myśli, uczucia, spostrzeżenia).
  • Wie, że nie należy chwalić się bogactwem, przechwalać. Kształtuje tolerancję wobec odmienności gustów, opinii.
  • Dokonuje  oceny postępowania w różnych sytuacjach społecznych.
  • Odczytuje i nazywa emocje własne oraz rówieśników.
  • Nazywa części ciała własne i drugiej osoby. Rysuje postać człowieka , uwzględniając podstawowe elementy schematu ciała.
  • Odbiera i wyraża treści z wykorzystaniem niewerbalnych środków wyrazu (mimika, gest, ekspresja ciała).
  • Poznaje cztery żywioły świata.
  • Poznaje dwa znaczenia ziemia.
  • Dostrzega podstawowe elementy na globusie.
  • Nazywa środki transportu lądowego.
  • Przelicza liczebnikami głównymi.
  • Uczestniczy w organizacji kącika badawczego.