Plan Pracy Grupy 3b

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC
MARZEC

 

Tematy:

  1. Chciałbym być muzykiem
  2. Chciałbym być aktorem
  3. Nadeszła wiosna
  4. Wielkanoc

 

 Treści programowe:

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
  • słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy);
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno -porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem.

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC
LUTY

Tematy:

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Wspaniałe zabawy na śniegu.
  3. Kosmiczne tajemnice.
  4. W dziecięcym laboratorium.

 

Treści programowe:

  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilku zdaniowej wypowiedzi;
  • podawanie zakończeń znanych bajek, opowiadań;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje;
  • przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi;
  • całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań, roślin (sukcesywne ich wymieniane);
  • wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji, np. rakiety, promu kosmicznego, nazywanie ich;
  • poznawanie wybranych przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania i badania otoczenia, np. lornetek, lup, mikroskopów;
  • wykorzystywanie w zabawach i ćwiczeniach niekonwencjonalnych przyborów, np. plastikowych butelek, gumy pasmanteryjnej, gazet, sznurków, pudełek;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych;
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  • wskazywanie szczegółowych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tematy:

  1. W przedszkolu
  2. Oto ja
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Jesień w parku, w lesie

Treści programowe:

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
  • odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych.
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
  • poznawanie ogólnej budowy grzybów, sposobów ich zbierania;
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
  • nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew.