Plan Pracy Grupy VIII

 

 

 

Tematy miesiąca- STYCZEŃ

  • W świecie baśni
  • Pamiętamy o zwierzętach
  • Babcia i Dziadek

 

Zadania:

  • Systematycznie wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej
  • Zwracanie uwagi na budowę książki
  • Przestrzeganie zasad korzystania z książek
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • Tworzenie własnych książek
  • Dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych zimowych warunkach
  • Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik
  • Rozpoznawanie zwierząt po śladach pozostawionych na śniegu
  • Przygotowanie programu artystycznego dla dziadków, wykonanie upominków
  • Wzmacnianie więzi z rodziną

 

Uczymy się czytać. Rozpoznawanie liter: N, B, S.

Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.

Nasza edukacja matematyczna – kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania.

  

 

Tematy miesiąca – grudzień

 

  • Co robimy w wolnym czasie
  • To już zima
  • Święta tuż tuż

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu i śniegu, mgły, skracającej się długości dnia
  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych
  • Przebywanie na świeżym powietrzu
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwrócenie uwagi na kolory i piękno przyrody w zimowej szacie
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich
  • Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu
  • Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich. Tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

 

Uczymy się czytać. Rozpoznawanie liter: L, Y.

Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.

Nasza edukacja matematyczna – rozpoznawanie cyfr, klasyfikowanie przedmiotów.

   

 

  Tematy miesiąca – listopad

 

  • Domy i domki
  • Urządzenia elektryczne
  • Deszcz pada i pada
  • Zdrowie naszym skarbem

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • Poznawanie na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie
  • Nazywanie zawodów związanych z budownictwem
  • Pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy
  • Bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych
  • Poznawanie w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią oraz występujących zjawisk atmosferycznych
  • Wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt
  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych
  • Dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów, mycie rąk, przebywanie na świeżym powietrzu
  • Spożywanie zdrowej żywności, mięsa, nabiału

 

Poznanie liter małych i wielkich, drukowanych i pisanych: i, d, t, k

 

Rozpoznawanie liter drukowanych, małych i wielkich. Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie

Rozpoznawanie cyfr i nazywanie figur geometrycznych

 

   

 

Tematy miesiąca – październik

 

Jesień w sadzie

Warzywa znane i lubiane

Zwierzęta domowe

Moja rodzina

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa „sad”
  • Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki)
  • Poznawanie wybranych owoców egzotycznych
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, różnicowanie za pomocą wzroku, dotyku, smaku zapachu
  • Podawanie informacji jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.
  • Podawanie powiązań między członkami rodziny
  • Wyjaśnienie wieloznaczności słowa dom.
  • Wzmacnianie więzi w rodzinie. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich.
  • Nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.
  • Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowlane w domu.

 

 

POZNAWANIE LITER: O, A, M, E – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

 

TEMATYKA ZAJĘĆ MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

I – NASZA GRUPA

  •  Współdziałanie w grupie (uczestniczenie we wspólnych zabawach na przykład ruchowych metodą R. Labana, W. Sherborne)
  • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej (oglądanie zdjęć , słuchanie wierszy, opowiadań w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju)

II – JAKI JESTEM?

  • Określanie swoich cech fizycznych, określanie swoich ulubionych potraw, swoich zainteresowań
  • Współtworzenie przyjemnej atmosfery w grupie, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie  w grupie
  • Poznawanie świata przez zmysły

 

III – NASZ KONTAKT Z TECHNIKĄ

  • Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
  • Poznawanie znaczenia pasów na jezdni , znaków drogowych itp.

 

VI – POZNAJEMY PRZYRODĘ – JESIEŃ

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnianie zjawiska usychania liści
  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie kącika przyrody, wykorzystanie w działalności plastycznej
  • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych
  • pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta przygotowują się do zimy