PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC
TEMATY:
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Lato, lato, lato czeka.
- Wkrótce wakacje.
- Zwiedzamy świat.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności zadawania pytań,
- rozwijanie umiejętności czytania,,
- rozwijanie umiejętności porządkowania,
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonania pracy,
- rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie umiejętności rywalizacji,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie myślenia twórczego,
- rozwijanie wiedzy ogólnej,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- integrowanie się dzieci,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata,
- zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
- zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
- poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,
- zapoznanie z potrawami z różnych państw,
- zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAJ
TEMATY:
- Puk, puk, to ja, sztuka.
- W świecie zwierząt.
- Moja mama i mój tata.
- Co w trawie piszczy?
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,
- rozwijanie umiejętności układania zdań,
- rozwijanie umiejętności czytania,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- kształtowanie prawidłowej postawy,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem,
- doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie umiejętności odgrywania ról,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie kreatywności,
- wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
- zapoznanie z postacią kompozytora,
- zapoznanie z monetami i banknotami,
- rozwijane umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,
- poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany,
- wzbogacanie wiedzy o wodach na Ziemi,
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących pola i lasy,
- wzbogacanie wiedzy o różnych gatunkach ryb,
- zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
- wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ
TEMATY:
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Z czego to jest zrobione?
- Polska – moja ojczyzna.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : f,F,ż,Ż,h,H,
- rozwijanie umiejętności liczenia,,
- rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
- rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
- doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- przełamywanie bariery nieśmiałości,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
- przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera,
- poznawanie pochodzenia wełny,
- poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
- wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w którym mieszkają dzieci,
- zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
- rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MARZEC
TEMATY:
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to ty!.
- Mamy różne charaktery.
- Wielkanoc.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : u,U,c,C,ł,Ł,j,J,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
- rozwijanie umiejętności odejmowania,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych,
- doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
- rozwijanie umiejętności porównywania długości,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
- doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
- wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
- rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
- nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- kształtowanie postawy badawczej,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie zainteresowań dzieci,
- rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
- wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
- utrwalenie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
- poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
- utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LUTY
TEMATY:
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Wspaniałe zabawy na śniegu.
- Tajemnice kosmosu.
- W dziecięcym laboratorium.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : g,G,w,W,p,P,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie kompetencji językowych,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8,9,
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- rozwijanie umiejętności dodawania,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie nowych technik prac plastyczno – technicznych,
- dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- wyrabianie poczucia rytmu,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- wyrabianie umiejętności wykonywania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie dziecięcej ciekawości,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
- rozwijanie umiejętności zgodnego uczestnictwa we wspólnej zabawie,
- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
- zapoznanie z procesem wydawniczym,
- zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
- zdobywanie wiadomości na temat planet Układu Słonecznego,
- zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych,
- zapoznanie z ciekawostkami o kosmosie,
- poznawanie właściwości magnezu,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ
TEMATY:
- Tak mija nam czas.
- Zwierzęta zimą.
- Kim są rodzice moich dziadków?
- Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : s,S,n,N,b,B,
- rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
- zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
- utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7,
- rozwiązywanie zadań tekstowych,
- rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
- budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
- przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- kształtowanie swobody ruchu w metrum3/4,
- rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,
- wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania muzyki ruchem,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie umiejętności przewidywania,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
- zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
- zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
- zapoznanie z porami roku,
- poznawanie nazw dni tygodnia,
- utrwalenie nazw: pór roku, miesięcy i dni tygodnia,
- wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,
- poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,
- poznawanie tropów zwierząt,
- wzbogacanie informacji przyrodniczych,
- utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,
- zapoznanie z drzewem genealogicznym,
- poznawanie pracy groomera,
- tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,
- utrwalanie nazw wybranych zawodów,
- zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,
- poznanie pracy oceanologa.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
TEMATY:
- Jesień w sadzie, w ogrodzie.
- Zwierzęta jesienią.
- Moja rodzina i mój dom.
- Domowi ulubieńcy.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej,
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1, 2, 3, 4,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest trójkąt,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie umiejętności improwizowania,
- poszerzanie wiadomości o owocach,
- przygotowanie surówki z kapusty,
- rozwijanie wrażliwości smakowej,
- poszerzanie wiadomości na temat jeża,
- wzbogacanie wiadomości o ptakach,
- budzenie szacunku do członków rodziny,
- utrwalenie wiadomości na temat domów,
- przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu,
- rozpoznawanie wybranych warzyw,
- integracja dzieci poprzez wspólne gotowanie,
- poszerzanie wiedzy o kotach,
- poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ
TEMATY:
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wprowadzenie pojęcia „głoska”,
- rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przypomnienie nazw części ciała,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem i kwadratem,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wykonanie pracy plastycznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- wykonywanie poleceń według instrukcji,
- przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
- zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami,
- poszerzanie wiadomości o Polsce,
- rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
- rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
- doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
- poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- doskonalenie poczucia rytmu.