TEMATYKA : MAJ
- W świecie zwierząt.
- Co w trawie piszczy?
- Moja mama i mój tata.
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Treści programowe:
– Rozwijanie mowy,
– Rozwijanie logicznego myślenia
– Zapoznanie z pojęciem „ sawanna”
– Poznawanie zwierząt zamieszkujących sawannę i dżunglę
– Określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
– Poznawanie nazw kwiatów i zwierząt na łące
– Zapoznanie z pojęciem rówieśnicy
– Nazywanie członków rodziny i wykonywanych przez nich czynności domowych
– Próby słownego określania uczuć do swoich najbliższych
– Zapoznanie z pojęciem rówieśnicy
– Rozwijanie umiejętności liczenia
– Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4,
– Tworzenie zbiorów
– Przyswajanie wiedzy o życiu dzieci w innych krajach
– Kształcenie percepcji słuchowo-ruchowej,
– Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
– Rozwijanie sprawności fizycznej,
– Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
TEMATYKA: KWIECIEŃ
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Puk, puk, to ja, sztuka.
- Polska – moja ojczyzna.
Treści programowe:
– Poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
– Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
– Rozpoznawanie głosów wydawanych przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka.
– Nazywanie „dzieci” wybranych zwierząt z wiejskiego podwórka.
– Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
– Dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwość i troskę.
– Rozwijanie umiejętności liczenia,
– Zapoznanie z wiosennymi pracami rolnika
– Zapoznanie ze sposobami dbania o Ziemię,
– Zdobywanie informacji na temat prawidłowej segregacji śmieci.
– Zapoznanie z kolorami pojemników na odpady,
– Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi,
– Rozwijanie umiejętności przeliczania, tworzenie zbiorów,
– Rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą,
– Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, zabytków
− Podawanie adresu zamieszkania, adresu przedszkola
− Poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, regionem.
TEMATYKA – LUTY
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Wspaniałe zabawy na śniegu.
- Tajemnice kosmosu.
- W dziecięcym laboratorium.
Treści programowe:
W pierwszym tygodniu dzieci:
− będą oglądać książeczki i baśnie
− będą głosować na ulubioną baśń
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 3
− będą utrwalać stosowanie liczebników porządkowych
− utrwalą pojęcie para
− dowiedzą się, jak powstaje książka
− dowiedzą się, dlaczego nie powinno się kłamać
W drugim tygodniu dzieci:
− będą rozwijać umiejętność segregowania
− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu
− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą
− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe
− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
W trzecim tygodniu dzieci:
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− obejrzą albumy i książki związane z kosmosem
− dowiedzą się, jakie planety są w Układzie Słonecznym
− stworzą ufoludki z plasteliny
− wypowiedzą się na temat pojazdów kosmicznych
− będą układać sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej
− dowiedzą się, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować
W czwartym tygodniu dzieci:
− będą doskonalić znajomość kolorów
− będą odwzorowywać proste kształty
− dowiedzą się, jakie przedmioty przyciąga magnes
TEMATYKA: WRZESIEŃ
- i 2. Pierwszy raz w przedszkolu.
- i 4. Jesień w sadzie i w ogrodzie.
Treści programowe
To ja
– Podawanie informacji o sobie:
* podawanie imienia, nazwiska.
– Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
* zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
* zakładanie ubrań, butów,
* korzystanie z toalety.
Nasza grupa
– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
* poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
* przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
* podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznajemy przyrodę
– Jesień
* rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
* rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie