PLAN PRACY NA MIESIĄC KWIECIEŃ
TEMATY:
- Wiosna na wsi.
- Puk, puk, to ja, sztuka.
- Dbamy o przyrodę.
- Polska – moja ojczyzna.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów.
- Rozwijanie mowy, percepcji słuchowej.
- Kształtowanie zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów.
- Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi.
- Rozwijanie zdolności skupienia uwagi podczas działania.
- Zapoznanie ze sposobami dbania o Ziemię.
- Zapoznanie z kolorami pojemników na odpady.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Doskonalenie umiejętności plastycznych.
- Rozbudzanie zainteresowań najbliższą okolicą.
- Poznawanie utworu muzyki klasycznej.
- Zapoznanie z symbolami naszej ojczyzny: godło, flaga, hymn.
- Rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem.
- Rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
MIESIĄC MARZEC
Tematy:
- Zwierzęta sprzed milionów lat.
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to Ty!
Cele:
- Oglądanie obrazków przedstawiających dinozaury;
- Poznanie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”;
- Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych gatunków ptaków przylatujących do Polski na wiosnę:
- Poznanie zwyczajów i potraw wielkanocnych;
- Korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
- Rozwijanie sprawności całego ciała;
- Nabywanie sprawności manualnej;
- Nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- Uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- Budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
- Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- Powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- Nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
- Liczenie palców, przedmiotów itp.;
- Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
- Odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- Poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
- Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
MIESIĄC LUTY
Tematy:
- Bajki, baśnie, bajeczki.
- Wspaniałe zabawy na śniegu.
- Tajemnice kosmosu.
- W dziecięcym laboratorium.
Cele:
- Poznanie bohatera bajki Pinokio.
- Utrwalanie stosowania liczebników porządkowych.
- Utrwalanie pojęcia para.
- Poznanie sposobu powstawania książki.
- Rozwijanie umiejętności segregowania.
- Obejrzenie reprodukcji malarskich obrazów związanych z zimą.
- Poznanie sportów zimowych oraz zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
- Zapoznanie z nazwami planet w Układzie Słonecznym.
- Poznanie, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować.
- Wykonanie eksperymentów wspólnie z N.
- Odwzorowywanie prostych kształtów.
- Określenie, jakie przedmioty przyciąga magnes.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Utrwalanie nazw kolorów.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonanie prac plastycznych.
- Aktywny udział w zabawach integrujących grupę.
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej
na miesiąc WRZESIEŃ
Tematy:
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
Cele ogólne:
- Zachęcanie do wypowiadania się na swój temat, rozwijanie mowy.
- Poznawanie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
- Integracja dzieci.
- Ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie poczucia rytmu.
- Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Rozwijanie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
- Poznanie oznak jesieni.
- Zachęcanie do obserwacji przyrody.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.