Plan Pracy Grupy 2c

Tematy miesiąca – kwiecień

 

  • Mamy różne charaktery (nie zrealizowane w marcu)
  • Wiosna na wsi
  • Dbamy o przyrodę
  • Polska – moja ojczyzna

 

W poszczególnych tygodniach dzieci :

 

  • wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Moje emocje”
  • rozwiążą zagadki pantomimiczne
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Niełatwo nas pomylić”
  • poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
  • wypowiedzą się na temat swoich marzeń
  • poznają określenia: długi, krótki
  • wypowiedzą się na temat swoich talentów
  • poszerzą wiedzę o emocjach
  • odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
  • poznają pojęcie dobry uczynek
  • wypowiedzą się na temat przyjaźni

 

  • wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller „Wiejskie ustronie” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Czekolada niezgody”
  • dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich
  • rozpoznają głosy wybranych zwierząt wiejskich
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna na wsi”
  • będą szeregować figurki zwierząt według wielkości
  • będą szeregować kredki według długości
  • dowiedzą się, jak się nazywają dzieci zwierząt wiejskich
  • dowiedzą się, czego potrzebuje rolnik do pracy
  • dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka i wełny

 

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!”
  • wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Piosenka ekologiczna”
  • wykonają pracę plastyczną „Dzień Ziemi”
  • utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
  • udzielą odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne?”
  • powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę
  • zdobędą informację na temat roli roślin w życiu człowieka
  • określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci dowiedzą się, czym jest recykling

 

  • poznają legendę o powstaniu Krakowa
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn”
  • poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
  • wysłuchają piosenki „Rodzinny kraj” i ją zaśpiewają
  • dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe poznają flagi różnych państw
  • dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
  • dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi
  • wysłuchają hymnu Polski
  • poznają Polskie miasta i zabytki
  • wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

 

TEMATY MIESIĄCA – MARZEC

 

  • Zwierzęta sprzed milionów lat
  • Pogoda marcowa
  • Wiosno, ach to ty!
  • Mamy różne charaktery

 

W poszczególnych tygodniach dzieci dowiedzą się :

.

  • namalują palcami dinozaura
  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Dzień z życia Dinki”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Dinozaury
  • poznają różne gatunki dinozaurów
  • wykonają dinozaura z zakrętek
  • wezmą udział w zabawie sensorycznej
  • wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia

 

  • spróbują rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy
  • wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller „Marcowa pogoda” oraz Wiktorii Kowalskiej
    i Macieja Ciechomskiego „Sadzenie roślin”
  • dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu
  • rozwiążą zagadki
  • uzupełnią kalendarz pogody
  • zaprojektują marcowy garnek wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna na hulajnodze”
  • poznają zwiastuny wiosny
  • będą klasyfikować i przeliczać przedmioty
  • ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Powrót bociana”
  • wysłuchają wierszy Martyny Marzec wysłuchają i nauczą się piosenki „Bociek” wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”
  • utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
  • poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
  • ułożą pocięte zdjęcia w całość
  • określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd
  • narysują to, o czym była mowa w wierszu
  • będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę
  • dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola

 

  • wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Moje emocje”
  • rozwiążą zagadki pantomimiczne
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Niełatwo nas pomylić”
  • poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
  • wypowiedzą się na temat swoich marzeń
  • poznają określenia: długi, krótki
  • wypowiedzą się na temat swoich talentów
  • poszerzą wiedzę o emocjach
  • odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
  • poznają pojęcie dobry uczynek
  • wypowiedzą się na temat przyjaźni

 

TEMATY MIESIĄCA – LUTY

 

Baśnie, bajki, bajeczki

Wspaniałe zabawy na śniegu

Tajemnice kosmosu

W dziecięcym laboratorium

 

W poszczególnych tygodniach dzieci:

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Białe gołębie
  • wezmą udział w improwizacji instrumentalnej muzycznej
  • będą oglądać książeczki z baśniami i inne
  • będą ustalać równoliczność zbiorów
  • będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
  • wybiorą najpiękniejszą okładkę książki
  • dowiedzą się, dlaczego nie należy rozmawiać z nieznajomymi
  • wykonają ilustrację metodą odbijania

 

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Na stoku
  • będą brały udział w zimowych eksperymentach
  • dowiedzą się, jakie właściwości fizyczne ma śnieg
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Zimowa wylicza
  • będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
  • dowiedzą się, jaki jest właściwy ubiór na zabawy na śniegu
  • dowiedzą się, jakie są sporty zimowe
  • poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i na lodzie

 

  • wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Spacerkiem po Drodze Mlecznej
  • wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Ufoludki
  • wysłuchają zagadek i rymowanki Martyny Marzec
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Podróż w kosmos
  • wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
  • utrwalą wiedzę na temat planet Układu Słonecznego
  • będą odnajdywać różnice pomiędzy planetami
  • złożą obrazki ufoludków zgodnie z usłyszaną instrukcją
  • narysują ufoludka zgodnie z usłyszaną instrukcją

 

  • wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Mały naukowiec
  • dowiedzą się, jakie przedmioty są potrzebne w pracy naukowca
  • wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Chemik naukowiec
  • dowiedzą się, jakie właściwości ma magnes

 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

I – W PRZEDSZKOLU

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania A.Widzowskiej „Pamiątki z wakacji”
  • Podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
  • Stworzą kodeks grupowy
  • Zapoznają się z kącikami tematycznymi
  • Poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu

 

II – OTO JA

W tym tygodniu dzieci:

  • Będą uczestniczyć w zabawach ze śpiewem
  • Wysłuchają: wiersza B.Szelągowskiej „Samodzielny przedszkolak”, opowiadania „W obronie cekinowego rycerza” W. Kowalskiej i M.Cichomskiego
  • Opowiedzą o sobie
  • Będą porównywać wygląd swój i rówieśników
  • Poznają nazwy części ciała
  • Poznają swoje zainteresowania
  • Będą rozwijać orientację przestrzenną

 

III – MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania E.Stadtmuller „Pan Świetlik”
  • Określą swój nastrój
  • Utrwalą prawidłowy sposób przechodzenia przez pasy
  • Poznają znaki drogowe i numery alarmowe

 

VI – JESIEŃ W PARKU I LESIE

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania B.Szelągowskiej „Wyprawa do lasu”
  • Dowiedzą się gdzie możemy zaobserwować oznaki jesieni
  • Dowiedzą się dlaczego liście spadają z drzew
  • Poznają figurę – kwadrat
  • Wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
  • Wykonają jesienną kompozycję z materiału przyrodniczego