Plan Pracy Grupy 4c

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC

 

TEMATY:

 

  1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  2. Lato, lato, lato czeka.
  3. Wkrótce wakacje.
  4. Zwiedzamy świat.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie umiejętności zadawania pytań,
  • rozwijanie umiejętności czytania,,
  • rozwijanie umiejętności porządkowania,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonania pracy,
  • rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie umiejętności rywalizacji,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie myślenia twórczego,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • integrowanie się dzieci,
  • wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata,
  • zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
  • zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
  • poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,
  • zapoznanie z potrawami z różnych państw,
  • zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,
  • stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAJ

 

TEMATY:

 

  1. Puk, puk, to ja, sztuka.
  2. W świecie zwierząt.
  3. Moja mama i mój tata.
  4. Co w trawie piszczy?

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,
  • rozwijanie umiejętności układania zdań,
  • rozwijanie umiejętności czytania,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
  • doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • kształtowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności odgrywania ról,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie kreatywności,
  • wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
  • zapoznanie z postacią kompozytora,
  • zapoznanie z monetami i banknotami,
  • rozwijane umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,
  • poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany,
  • wzbogacanie wiedzy o wodach na Ziemi,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących pola i lasy,
  • wzbogacanie wiedzy o różnych gatunkach ryb,
  • zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
  • wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody.

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

TEMATY:

 

  1. Wiosna na wsi.
  2. Dbamy o przyrodę.
  3. Z czego to jest zrobione?
  4. Polska – moja ojczyzna.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : f,F,ż,Ż,h,H,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,,
  • rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
  • wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • przełamywanie bariery nieśmiałości,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
  • rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
  • przypomnienie zasad segregowania śmieci,
  • stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera,
  • poznawanie pochodzenia wełny,
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
  • wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w którym mieszkają dzieci,
  • zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MARZEC

 

TEMATY:

 

  1. Pogoda marcowa.
  2. Wiosno, ach to ty!.
  3. Mamy różne charaktery.
  4. Wielkanoc.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : u,U,c,C,ł,Ł,j,J,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie umiejętności odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
  • wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • kształtowanie postawy badawczej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
  • wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
  • utrwalenie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
  • poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
  • utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LUTY

 

TEMATY:

 

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Wspaniałe zabawy na śniegu.
  3. Tajemnice kosmosu.
  4. W dziecięcym laboratorium.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : g,G,w,W,p,P,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie kompetencji językowych,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8,9,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie nowych technik prac plastyczno – technicznych,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • wyrabianie poczucia rytmu,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • wyrabianie umiejętności wykonywania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie dziecięcej ciekawości,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
  • rozwijanie umiejętności zgodnego uczestnictwa we wspólnej zabawie,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • zapoznanie z procesem wydawniczym,
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
  • zdobywanie wiadomości na temat planet Układu Słonecznego,
  • zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych,
  • zapoznanie z ciekawostkami o kosmosie,
  • poznawanie właściwości magnezu,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TEMATY:

 

  1. Tak mija nam czas.
  2. Zwierzęta zimą.
  3. Kim są rodzice moich dziadków?
  4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter : s,S,n,N,b,B,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
  • zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
  • utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7,
  • rozwiązywanie zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
  • budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie swobody ruchu w metrum3/4,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,
  • wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania muzyki ruchem,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie umiejętności przewidywania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
  • zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
  • zapoznanie z porami roku,
  • poznawanie nazw dni tygodnia,
  • utrwalenie nazw: pór roku, miesięcy i dni tygodnia,
  • wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,
  • poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,
  • poznawanie tropów zwierząt,
  • wzbogacanie informacji przyrodniczych,
  • utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,
  • zapoznanie z drzewem genealogicznym,
  • poznawanie pracy groomera,
  • tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,
  • utrwalanie nazw wybranych zawodów,
  • zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,
  • poznanie pracy oceanologa.

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

TEMATY:

 

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Zwierzęta jesienią.
  3. Moja rodzina i mój dom.
  4. Domowi ulubieńcy.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej,
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1, 2, 3, 4,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest trójkąt,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie funkcji poznawczych,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie umiejętności improwizowania,
  • poszerzanie wiadomości o owocach,
  • przygotowanie surówki z kapusty,
  • rozwijanie wrażliwości smakowej,
  • poszerzanie wiadomości na temat jeża,
  • wzbogacanie wiadomości o ptakach,
  • budzenie szacunku do członków rodziny,
  • utrwalenie wiadomości na temat domów,
  • przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu,
  • rozpoznawanie wybranych warzyw,
  • integracja dzieci poprzez wspólne gotowanie,
  • poszerzanie wiedzy o kotach,
  • poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TEMATY:

 

  1. W przedszkolu.
  2. Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie pojęcia „głoska”,
  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem i kwadratem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wykonanie pracy plastycznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • wykonywanie poleceń według instrukcji,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
  • zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • doskonalenie poczucia rytmu.