Plan Pracy Wychowawczo – Dydaktycznej
Miesiąc: Czerwiec
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- rozwijanie umiejętności zadawania pytań
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- doskonalenie umiejętności ważenia,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
- zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata,
- rozwijanie umiejętności czytania,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie umiejętności rywalizacji,
- integrowanie się z rówieśnikami.
- Lato, lato, lato czeka
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności współdziałania,
- rozwijanie myślenia twórczego,
- rozwijanie umiejętności porządkowania,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
- rozwijanie wiedzy ogólnej,
- rozwijanie wyobraźni dzieci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie myślenia logicznego.
- Wkrótce wakacje
- zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,
- rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
- wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- budowanie poczucia wspólnoty,
- integracja grupy.
- Zwiedzamy świat
- zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z potrawami z różnych państw,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej,
- zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
- rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej
Miesiąc: Maj
1.Puk, puk, to ja, sztuka
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności czytania,
- zapoznanie z postacią kompozytora,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- zapoznanie z monetami i banknotami,
- rozwijanie umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie prawidłowej postawy,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,
- rozwijanie umiejętności odgrywania ról,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie sprawności manualnej.
- W świecie zwierząt
- rozwijanie mowy,
- doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie prawidłowej postawy,
- wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany,
- wzbogacanie wiedzy o wodach na Ziemi,
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących pola i lasy,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- zdobywanie wiedzy o różnych gatunkach ryb,
- rozwijanie umiejętności tworzenia kodu.
- Co w trawie piszczy?
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem,
- rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej,
- wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody,
- rozwijanie postawy badawczej,
- rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
- budzenie poczucia satysfakcji,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
- integracja grupy.
- Moja mama i mój tata
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności układania zdań,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski.
Plan Pracy Wychowawczo – Dydaktycznej
Miesiąc: Kwiecień
- Mamy różne charaktery
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: ł, Ł,
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
- rozwijanie umiejętności porównywania długości,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
- rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
- kształcenie postaw prospołecznych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
- Wiosna na wsi
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: f, F,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
- rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie kreatywności.
- Dbamy o przyrodę
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: ż, Ż,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie mowy,
- przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- rozwijanie umiejętności współpracy.
- Polska – moja ojczyzna
- wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: h, H,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- zapobieganie pogłębianiu wad postawy,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
- wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej
Miesiąc: Wrzesień
- W przedszkolu
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poszerzanie wiadomości o Polsce,
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
- rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
- przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
- zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń, znajdujących się na placu przedszkolnym.
- Oto ja
- rozwijanie mowy,
- wykonywanie poleceń według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wprowadzenie pojęcia głoska,
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przypomnienie nazw części ciała,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- rozwijanie podstawowych zmysłów,
- rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- przedstawienie emocji w zabawach dramowych,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie spostrzegawczości.
- Moja droga do przedszkola
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
- rozwijanie pamięci,
- zapoznanie z figurą geometryczną- kołem,
- układanie rytmów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
- poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- współdziałanie w grupie,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
- Jesień w parku, w lesie
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
- zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie aktywności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,
- rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- poszerzanie wiedzy na temat jesieni,
- rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie myślenia logicznego.