Plan Pracy Grupa 4a

Plan Pracy Wychowawczo – Dydaktycznej

Miesiąc: Kwiecień

 

 

  1. Mamy różne charaktery
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: ł, Ł,
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
  • kształcenie postaw prospołecznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

 

 

  1. Wiosna na wsi
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: f, F,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
  • rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
  • wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
  • rozwijanie kreatywności.

 

  1. Dbamy o przyrodę
  • rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: ż, Ż,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie mowy,
  • przypomnienie zasad segregowania śmieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
  • stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie umiejętności współpracy.

 

  1. Polska – moja ojczyzna
  • wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: h, H,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • zapobieganie pogłębianiu wad postawy,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
  • wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej

Miesiąc: Wrzesień

 

  1. W przedszkolu
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń, znajdujących się na placu przedszkolnym.

 

  1. Oto ja
  • rozwijanie mowy,
  • wykonywanie poleceń według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie pojęcia głoska,
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • przedstawienie emocji w zabawach dramowych,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie spostrzegawczości.

 

  1. Moja droga do przedszkola
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
  • rozwijanie pamięci,
  • zapoznanie z figurą geometryczną- kołem,
  • układanie rytmów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • współdziałanie w grupie,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.

 

  1. Jesień w parku, w lesie
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
  • zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie aktywności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,
  • rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • poszerzanie wiedzy na temat jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie myślenia logicznego.