TEMATY KOMPLEKSOWE – MAJ 2024r.
- PUK, PUK, TO JA, SZTUKA
- W ŚWIECIE ZWIERZĄT
- CO W TRAWIE PISZCZY?
- MOJA MAMA I MÓJ TATA
TREŚCI PROGRAMOWE:
– próby nazywania swoich emocji;
– stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych;
– dzielenie się swoimi przeżyciami;
– słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów;
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
– dzielenie się wrażeniami z pobytu poza miejscem zamieszkania, np. z wycieczki;
– liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku;
– malowanie pędzlem, wycinanie, składanie papieru, tworzenie kompozycji z różnych materiałów;
– uczestniczenie w zabawach muzyczno ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych;
– uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
– uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa;
– przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego na terenie placu zabaw.
LUTY
TEMATY:
1. BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI
2. WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU
3. TAJEMNICE KOSMOSU
4. W DZIECIĘCYM LABORATORIUM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych
Uczestniczenie w improwizacji muzycznej z użyciem instrumentów muzycznych
Rozwijanie logicznego myślenia
Uświadomienie korzyści, jakie niesie ze sobą ruch
Rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów
Przeliczanie w zakresie 5
Kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej
Rozwijanie mowy i bogacenie słownictwa
Zapoznanie z zabawami i sportami zimowymi
Zachowanie ostrożności podczas zabaw na śniegu i lodzie
Rozwijanie sprawności manualnej
Zapoznanie z kosmosem, planetami w układzie słonecznym
Rozwijanie wyobraźni
Wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw
Rozwijanie poczucia rytmu
Zachęcanie do eksperymentowania, rozwijanie zainteresowań badawczych
Poznawanie właściwości magnesu
Budzenie zainteresowania muzyką klasyczną
TEMATY KOMPLEKSOWE – WRZESIEŃ 2023
- W PRZEDSZKOLU
- OTO JA
- MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
- JESIEŃ W PARKU, W LESIE
TREŚCI PROGRAMOWE:
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
– dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek;
– określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, kolor oczu,
– nabywanie świadomości własnego ciała;
– uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmicznych, pląsach przy muzyce;
– wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach;
– swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
– nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
– odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego.